وب سایت فروشگاهی چیست؟
همان طور که از عنوان می توان متوجه شد، این وب سایت برای یک فروشگاه ایجاد میشود. اما چرا؟
شما ممکن است مکانی به صورت فیزیکی برای فروشگاه تان نداشته باشید. در این صورت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، به شما کمک می کند با هزینه های بسیار کمتر و به شکلی به روزتر محصولات خود را بفروشید. محصولات شما میتواند به صورت 24 ساعته به فروش برسد بدون این که نیازی باشد خودتان کاری انجام دهید یا حضور فیزیکی داشته باشید.
حالت دیگر این است که شما یک فروشگاه فیزیکی دارید. در این صورت شما از موفقیت و درآمد بیشتر بدتان میآید؟ طراحی یک وب سایت فروشگاهی باعث میشود علاوه بر فضای فیزیکی بتوانید از طریق سایت تان هم، درآمد داشته باشید. هر چه زمان جلوتر برود فعالیت انلاین قوی تر از فعالیت فیزیکی می شود، پیوستن به این قافله در حقیقت یک اجبار است برای موفقیت! هر چه زودتر به این قافله بپیوندید، مسیر پیش رو را سریع تر طی خواهید نمود. در آینده احتمالا تنها راه موفقیت، فعالیت به صورت آنلاین است.
ما، راه رسیدن شما به وب سایت فروشگاهی حرفه ای تان هستیم.
برای اولین قدم کافی است با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات لازم را از شما دریافت میکنند و همه موارد تخصصی را بررسی میکنند تا مشخص شود دقیقا به چه وب سایتی با چه امکاناتی احتیاج دارید. راستش را بخواهید مانند هر کار تخصصی دیگری، ساخت سایت فروشگاهی هم پیچ و خم های فراوانی دارد که تنها متخصصان از عهدهی انجام آن بر می آیند. اما شما تمرکز خود را روی کسب و کارتان بگذارید و این بخش مهم از کار را به ما بسپارید. ما با استفاده از جدیدترین متدهای طراحی و با کیفیت بسیار بالا، سایت شما را طراحی میکنیم و ساختاری کاملا قابل توسعه برای آن در نظر میگیریم. از اولین تماس شما با ما، تا تحویل نهایی وب سایت به شما، کارشناسان ما همواره با شما در ارتباط هستند و شما را در پیمودن این مسیر یاری مینمایند.
موارد مهم در یک وب سایت فروشگاهی
موارد بسیار زیادی هستند که در ساخت سایت فروشگاه اینترنتی اثرگذارهستند. به بررسی برخی از موارد مهم در این زمینه می پردازیم.
ظاهر اولین چیزی است که دیده می شود.
وقتی ما وارد یک فروشگاه فیزیکی میشویم خیلی مهم است که فروشگاه دکوراسیون زیبایی داشته باشد. همچنین مهم است که فروشنده خوش برخورد و خوش لباس باشد. در واقع این ها به منزله اولین جرقه در ذهن مشتری است که او را سمت شما و فروشگاه تان جلب کند. برای یک وب سایت، این جرقه توسط گرافیک سایت ایجاد میشود. گرافیک سایت، هر آن چیزی از تصاویر و رنگ ها و ظاهر سایت است که شما میبینید. ما در راستین وب، با طراحی تصاویر تخصصی توسط گرافیست های خلاق و ایده پرداز، ظاهر منحصر به فردی به وب سایت شما میبخشیم و در واقع آن جرقه طلایی را برایتان ایجاد میکنیم. اهمیت این موضوع در طراحی سایت خیلی بیشتر از آن است که فکرش را بکنید و تاثیر روان شناسی آن بسیار عمیق است.
امکانات مورد نیاز در طراحی سایت خرید اینترنتی
وقتی ما وارد یک وب سایت میشویم همه چیز باید حرفه ای و مرتب باشد. مطمئنا دلمان نمیخواهد برای پیدا کردن محصول مورد نظر دردسر بکشیم یا چندین دقیقه دنبال دکمه خرید آن بگردیم! چنین اتفاقاتی مشتری را برای همیشه از ما فراری می دهد. از طرفی هم وب سایت باید طوری طراحی شود که خود شما به عنوان فروشنده هم با آن راحت باشید. مثلا شما باید بتوانید به راحتی تعداد خریدها، میزان سود و... را محاسبه کنید. برخی امکانات مهم که در طراحی سایت فروش کالا باید در نظر گرفته شود عبارتند از:
- سبد خرید
- دسته بندی تخصصی محصولات
- اطلاع از خرید از طریق ایمیل
- اتصال به درگاه بانکی جهت پرداخت آنلاین
- امکان ثبت نظر توسط مشتری
- طراحی سایت به شکل ریسپانسیو ( واکنش گرا)
- قابلیت مقایسه محصولات توسط مشتری
- قابلیت فیلتر کردن برخی ویژگی ها برای انتخاب محصول
- مدیریت حساب های بانکی متصل به درگاه
- روش های خرید و ارسال راحت
- قابلیت حساب مجازی
- لیست علاقه مندی ها
- چاپ اتوماتیک سفارش
- مدیریت سفارش ها و مبالغ پرداختی
- تخفیفات متفاوت مناسبتی و...
- برنامه های حسابداری و انبارداری
- قابلیت درج قیمت متفاوت برای مشتریان خاص
- سیستم B2B
- مدیریت واحدهای مختلف پولی
امکانات در طراحی سایت فروش اینترنتی، باید حرفه ای باشد.
خلاصه اجرایی
فروشگاه آنلاین شما تنها شانس شما برای اثبات ارزش برند شما به مشتریان است.
برای رسیدن به این هدف، شما باید یک دلیل برای خرید از وب سایت your داشته باشید، و نه از کانال آمازون (که در آن شما با ارزش ویژه برند و ارزش زمان مشتری خود را از دست میدهید).
به این حقیقت اضافه کنید که ۴۸ % از جستجوهای آنلاین محصول در ایالاتمتحده در آمازون آغاز میشود، و اینکه شما تنها فروشگاه فروش در عمودی خود نیستید - و شروع به درک درست بازار دید کنید.
آمازون برای راحتی و قیمت در کلاس بهترین است. CrazyEgg اخیراً دقیقا مشخص کردهاست که چه چیزی در مورد آمازون فراتر از قیمت و راحتی است (اگرچه راحتی از طریق کل تجربه آمازون قطع میشود) که مشتریان را درگیر میکند.
این دلایل عبارتند از:
آمازون شخصی میشود.
Checkout آسان است.
اثبات اجتماعی - مقدار زیادی از آن.
تصاویر، ویدئو، و توضیحات محصولات.
Upselling و فروش متقاطع.
فیلتر کردن، کش تیرانی، و جستجو.
اما تن از مردم از آمازون برای خرید کانالهای وب سایت استفاده میکنند.
در یک مطالعه ۳۶۰ بازرگانی دیجیتال، مصرفکننده دلایل زیر را برای اینکه چرا آنها در وب سایت مارک دار در سایت Amazon گزارش دادند:
آنها یک حس تعلق دارند.
آنها به دنبال اعضای آگاه کارکنان هستند.
آنها خواستار سیاستهای بازگشت آسان هستند.
روشن است: اگر میخواهید کاربران از سایت شما بازدید و خرید کنند - جایی که شما میتوانید تجربه کاربر پس از فروش را بر خلاف سایت آمازون کنترل کنید، به یک طرح تبدیل تبدیل نیاز دارید که باعث میشود بازدید کنندگان احساس کنند بخشی از یک جامعه هستند و میتوانند به شما اعتماد کنند.